mandag 26. september 2011

En liten rapport fra helgen...




Atter mandag, og en fin helg er forbi.
Vi fikk gjort masse med veggene denne helgen! Vi kjøpte, og begynte å legge panelplater forrige helg. Vi kjøpte platene på Byggmakker i fargen egghvit med perleprofil. Panelet ser ut som det er malt, det er ikke sånn glatt overflate som jeg var redd for at det skulle være. Det blir kjempefint! Skal legge ut bilder etterhvert. Nå har vi altså bare en vegg igjen, pluss at det er to vegger som skal males. Og listverk, ikke minst.
Ingrid blir fort lei av å være inne, så vi fikk litt hjelp av bestemor på lørdag. Og da hun dro hjem var jeg ute med henne. Nabogutt 1 kom ut, og vi var ute lenge og koste oss! Sykla masse på trehjulsykler, løp og klatret rundt. Søndag fikk vi tid til en liten tur i skogen også. Vi dro med oss kakao på termos og påsmurte pannekaker. Deilig å sitte inne i skogen og kjenne høstluktene mens gule bjørkeblader virvlet rundt oss! Jeg elsker rett og slett høsten! Elsker synet av naturen i høstskrud, frisk luft mot ansiktet og luktene! (Jeg kommer stadig tilbake til lukter. Lukt er en viktig sans for meg.  :) )
Pus var selvfølgelig med oss. Han er alltid med oss når vi er ute, og til og med på turer i nærmiljøet.

Senere var det Nabogutt 2 som ble redningen. Ny runde med løping og klatring og sykling! Det er virkelig gull å ha barn i nabolaget. Vi har en utrolig sosial datter og heldigvis er det en god match med henne og naboguttene. Nabogutt 1 går i hennes avdeling i barnehagen, mens Nabogutt 2 flyttet inn i vår og går i en annen barnehage. Det er så deilig å se hvordan hun tar kontakt og på en måte tilpasser seg hver og enkelt. Hun går jo kjempefint sammen med sine 4 og 5 år gamle søskebarn også!

På lørdag fikk jeg kjøpt meg sykkel! Endelig! Nå kan vi dra på sykkeltur alle mann. Håper vi får noen fine høstturer utover, at ikke snøen legger seg allerede i oktober som den gjorde i fjor..

Lagde en nydelig eplekake på impuls på søndag! Veldig rask og enkel oppskrift som jeg fant i en oppskriftbok for barnemat.  Her er oppskriften:

2-3 Epler, skrellede i tynne skiver
1 dl sukker
100 g smør
2 egg
2 ts vaniljesukker
1,5 dl mel
2 ts bakepulver
kanel

Legg epleskivene i en smurt form. Strø kanel og sukker på. Pisk sukker og smør. Tilsett egg og vaniljesukker. Tilsett mel og bakepulver. Hell blandingen over epleformen. Stekes på 180 C i 30-35 min.

Mmmm! Ble ikke så veldig stor, så er dere flere enn 3, ville jeg doble oppskriften!

Ønsker alle blogglesere en fin uke!

Laura

1 kommentar:

  1. Helgen deres hørtes bare helt knall ut=) Digger høsten jeg og! Deilig og komme seg litt ut, samtidig som man har litt prosjekter på gang.

    Gleder meg til å se bilder av hvordan det blir hos dere! =)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til meg!