søndag 29. april 2012

Vårmorgen



Ville bare innom bloggen min en liten tur mens jeg venter på roen til å få ned de tankene som romstrerer rundt oppi hodet mitt. Det ligger stadig noen halvferdige utdrag av tankespinnerier der oppe, men det er neimen ikke så lett å få til å sette seg ned og konstruere et innlegg som det i tillegg skal kunne gå an å lese etterpå.

Det er tidlig søndag morgen. Ser ut til å kunne bli en fantastisk flott dag: sol, blå himmel og nyutsprungne lysegrønne små blader på trærne. Ingrid sitter bak meg ved det lille bordet sitt og maler. Fra vinduet mitt ser jeg rett ut på en bjørk som skjærene har brukt den siste tiden på å bygge reir i. Deres iherdige jobb har resultert i en stor kvisthule, med tak og greier. Lurer på om det ligger små egg oppi der nå..

I går så vi på en bil som vi tenker på å kjøpe. Tror nok at vi ender opp med den. Skal bare snakke med banken på mandag. Vi har faktisk alltid kjørt bil uten air condition. Før tenkte jeg at det ikke var noe som var nødvendig for oss her oppi det kalde nord. Men bilen blir jo kokende het selv om det kan være bikkjekaldt ute, og da vi fikk barn - pluss at vi i tillegg ofte har med oss pus på lange bilturer- er air condition virkelig noe jeg har savnet! Så vår nye bil skal i alle fall ha det!

Ellers er jeg inne i en slags underlig avventende periode. Jeg venter. Vet ikke helt på hva. På sommeren kanskje. På varmere dager. På forandring...?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til meg!