onsdag 2. januar 2013

Samtale på sengekanten

Ingrid:  Mamma er du gravid?
Meg:  Nei...jeg er ikke det. Vet du hva det vil si å være gravid da?
Ingrid:  Neeei...
Meg:  Det betyr at man har baby i magen.
Ingrid:  Men man kan være gravid men ikke ha baby i magen!
Meg:  Nei, hvis man er gravid så har man baby i magen.
Ingrid:  Men du var gravid en gang og da hadde du baby i magen og det var lillebror men han døde også fikk han hjerte og så fikk han stein. Jeg skal lage en baby til deg jeg, mamma.
Meg- litt satt ut, med sårt bankende hjerte som alltid når Ingrid snakker om lillebror - rekker ikke si noe før hun på nytt skyter inn:
mamma, ønsker du deg late-hest?
Meg:  Nei, eg ønsker meg en orntlig hest jeg!
Ingrid:  Jeg skal lage en hest til deg. Og jeg skal lage en levende baby til deg! Søte mamma.

Også stryker hun meg over kinnet og sier at jeg er snill. Tårene mine renner,  av sorg over den lille som forlot oss og av takknemlighet og glede over min nydelige datter.

Godt nyttår !










1 kommentar:

  1. Dette var rørende å lese, herlige Ingrid <3 Godt at dere har henne :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til meg!