tirsdag 11. oktober 2011

Høstluft



Nå har virkelig Høsten kommet! Etter flere uker med -ja faktisk varme dager- har nå lufta fått den skarpheten som er den rette for årstiden og som minner oss -og advarer oss- om at vinteren kommer før vi vet ordet av det.
Jeg er egentlig ikke noe særlig glad i "indian summer". Varme dager skal vi ha om sommeren, når vi kan nyte dem. Når vi har fri og kan løpe ut i svalende vann og la sola varme oss tørre etterpå. Ikke langt uti september, når jeg sitter og peser inne på kontoret mitt! Da vil jeg heller ha frisk, klar luft. Gyldne farger ute og rød nesetipp og kalde kinn.
Og sånn er det ute nå. I dag tidlig lå det rim på brune nedfalls-ospeløv. Lufta var rå og dannet slørtynne tåkedyner over engene. Det duftet våt gran fra skogen.

Høsten er vakker. Selv om den ikke har vært så fargesprakende i år som den var de to foregående år. Jeg går rundt og kjenner på halloween-følelse, og en titrende julestemning begynner også å melde seg. Den kom tidlig i år.

                                                                                                                        Laura

1 kommentar:

  1. Julestemmning ja :) Det fikk faktisk jeg også når snøen lavet ned utenfor hyttevinduet på søndag =) Gru/gleder meg til jula...
    Elsker høsten jeg og. Det beste hadde jo vært om man kunne hatt egen hest og ut å ridd i skog og mark, stellt i stallen, så inn i husvarmen og kost seg ^^

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til meg!