onsdag 5. oktober 2011

Kaos i heimen

Når kaos og rot råder hjemme, må man sette på pauseknapp og nyte roen og harmonien i naturen.

Dere kjenner vel til det, alle dere som har gått igjennom en eller annen slags form for oppussingsprosjekt: Det altomfattende KAOS som oppstår! Vi er nå midt oppi panelplate-prosjektet vårt og i hele leiligheten råder altså kaos. Jeg prøver liksom febrilsk å holde hvertfall noen områder litt mer ryddig. Støvsuger der man faktisk ser golvet, holder sofaen sånn nogenlunde ren, får unna oppvask fra kjøkkenbenken...men det føles helt nytteløst til tider, og jeg får nesten lyst til å bare gi etter og la o store El Kaos få eneråde.


MEN: Vi er faktisk kommet så langt som til listene nå da, så vi ser jo slutten på dette snart..ellers har det jo tatt litt tid, da vi primært kan jobbe i helgen. Vi kan ikke banke og sage og styre på kvelden, både med hensyn til naboene og Ingrid.. Helgen som var dro jeg med meg min datter til hjembygda, og lot stakkars Samboer være igjen med arbeidet. Tror egentlig han syns det var litt deilig å få oss litt ut av huset mens dette står på. Så da vi kom hjem igjen var alle veggene ferdig. ( På lørdag var jeg og mine to søstre på oktoberfest, mens Ingrid var hjemme hos Besta. Det hadde gått kjempefint! )

I dag er jeg hjemme med Ingrid som er syk. I går hadde hun 40 i feber, men er veldig mye bedre idag. Tilnærmet feberfri og leker og pusler litt rundt. Tror kanskje vi skal ta en liten tur ut også, bare for å trekke litt frisk luft og kanskje ta noen fine oktober-bilder.. Også må jeg støvsuge... og rydde litt... Og det jeg ikke får gjort så veldig mye med, det får jeg prøve å ikke se! Tenne stearinlys på bordet og la omgivelsene ligge i mørke. Jada.

Laura


2 kommentarer:

  1. God bedring til velsejenta=) Håper å få se litt bilder av oppussingen?

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til meg!