tirsdag 15. mai 2012

I full gallopp

Måtte bare dele dette herlige bildet av Ingrid og hennes første gallopp! 




Jeg går jo på voltige-kurs hver mandag og dette er Ingrid veldig opptatt av. Hun er generelt veldig opptatt av hester og ridning. Hun har jo ridd noen ganger, men det har ikke blitt veldig mye. Så jeg tror kanskje det må være fordi jeg rir, også kanskje fordi hun har sett mye på Pippi. Hvertfall så maser hun hver gang vi hilser på en hest om at hun "vil ri på hesten!" Og hun leker at hun rir og elsker å sitte på mammas rygg mens jeg "gallopperer" avgårde. ( Jeg ville blitt meget takknemlig for å bli erstattet med en orntlig hest! Både av den ene og den andre grunnen, he he..) 

I går kom hun opp til ridesenteret sammen med bestemor og bestefar, og da fikk hun lov til å ri litt. Hun var virkelig helt i hundre. " Jeg vil ri på hesten !" ropte hun - ingen nøling. Så jeg lempet henne opp og hoppet opp bak henne. Hun fryydet seg! Sang av glede. Så både travet og gallopperte vi. I voltige har hesten på seg en voltige-gjord - altså en innretning som er spent rundt magen på hesten med bøyler som voltigeutøveren kan holde seg i. Disse bøylene gjorde det perfekt for henne å holde seg fast, også med meg bak så var det en helt trygg affære. Dessuten ble jo hesten longert av en annen person, så jeg kunne bare konsentrere meg om tryggheten til Ingrid - noen andre kontrollerte hesten. 

Det var så utrolig gøy å se hennes entusiasme og glede! Dette var virkelig helt topp og fikk meg til å tenke at -åh, dette skulle vi ha gjort mer! 
Etterpå fikk hun alle til å le da hun hoppet rundt på tønna ( en tønne med voltigeutstyr som man kan øve seg på istedenfor å slite ut hesten. ) og gjorde triks helt i riktig voltige-ånd. 

Jeg syns bare hun er så utrolig kul og vidunderlig !


2 kommentarer:

  1. Fantastisk bra avsluting på innlegget ditt - at du syns hun er så kul og vidunderlig! Sånn er det å være mamma, da er barna de kuleste som finnes ;) og jeg må jo si det er nokså kult at hun rir, så liten altså! Selv har jeg holdt på med ridning i mange år, og vi har hester " i hagen"...kan du tro barna er opptatt av det? jaaha...så det blir nok noen rideturer her og etterhvert. Håper forresten formen din er god ;) Kos deg i solen og nyt det som skjer i og utenfor magen :)klem

    SvarSlett
  2. Herlig :) Det var helt fantastisk å se på en så stor glede som Ingrid viste oppå hesteryggen :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til meg!